ՄԻՀԱԿ-Միասնական Հայրենիք Կուսակցություն logo
ՄԻՀԱԿ-Միասնական Հայրենիք Կուսակցություն
Հանրապետություն կուսակցություն logo
Հանրապետություն կուսակցություն
Արտաքին հարաբերություններ
  • Հայաստանի Հանրապետության արտաքին հարաբերությունները պետք է կառուցվեն հիմքում ունենալով երկու հիմնական ելակետ՝ պետական շահ և միջազգային գործող իրավունք։ Հայաստանը պետք է հստակեցնի իր իրավունքների և պարտականությունների տիրույթը, որի շրջանակներում պետք է դիտարկվեն և լուծվեն հնարավոր բոլոր հարցերը։ Կուսակցության գործունեության արտաքին քաղաքականությունը ուղղված է աշխարհասփյուռ հայերի համախմբման, նրանց անվտանգության ապահովման, Հայաստան-Սփյուռք կապի ամրապնդման,  սփյուռքում բնակվող հայ մարդու, հայ ընտանիքի հայաստանակենտրոն գործունեության ապահովմանն եւ ամրապնդմանը։
  • Արցախի հարցը չենք դիտարկում որպես նախկին Ադրբեջանի Խորհրդային Հանրապետության տարածքում տեղի ունեցող ներպետական հակամարտություն։ Գտնում ենք, որ Արցախի շուրջ հակամարտության հիմքում ընկած է ազգային ինքնորոշման իրավունքը՝ որի խոսուն վկաներն են Արցախն հայերով բնակեցված լինելու բազմադարյա իրողություններն եւ հայկական մշակույթային կոթողները եւ հետեւաբար նախկին Խորհրդային Միության տարածքում պետությունների ճանաչման Եվրոպական խորհրդի 1991թ-ին որդեգրված սկզբունքներից հետ կանգնելու անարդար որոշումները, որոնք Ադրբեջանին Արցախի ժողովրդի դեմ լեգալ ուժ կիրառելու իրավունք են տվել։ Եվ, հետևաբար, արտաքին քաղաքականության մարտահրավեր Ենք դիտարկում Ադրբեջանին այդ իրավունքից զրկելը։ 
  • Որպես Հայաստանի առանձնահատկություն ենք դիտարկում այն հանգամանքը, որ Արցախյան պատերազմից հետո երկիրրը դարձել է տարածաշրջանային անվտանգության արտահանող։ Մյուս առանձնահատկությունը երկրի աշխարհագրական դիրքն է, որը տարբեր հակասական շահեր ունեցող տարածաշրջանում մեծ քաղաքական կշիռ և քաղաքական հարցերում մանևրելու հնարավորություն է տալիս պետությանը։ Հաջորդ առաջանձնահատկությունը պատմականորեն ձևավորված մեծ Սփյուռքն է, որը պետական շահի առաջխաղացման գործում կարող է էական ազդեցություն ունենալ։ 
  • Գտնում ենք, որ պետք է վերանայել Հայաստանի Հանրապետության և Ռուսաստանի Դաշնության միջև կնքված պայմանագրերը՝ ի շահ Հայաստանի Հանրապետության և Ռուսաստանի Դաշնության։ Սա առաջին հերթին վերաբերում է սահմանապահ զորքերի ծառայության ռեժիմին և կարգավիճակին։ Նույնը կարելի է ասել ռուսական 102-րդ ռազմաբազայի գործունեության ռեժիմի և կարգավիճակի մասին։ 
  • հարևաններին չենք կարող փոխել, և բարիդրացիական հարաբերություններն այլընտրանք չունեն։ Այսպիսի քաղաքականությունը պետք է ելնի այն տրամաբանությունից, որ յուրաքանչյուր սերունդ մյուսներին պետք է փոխանցի ավելի ապահով ֆիզիկական տարածք։ 
  • ՀՀ առաջնայնությունը համարում ենք Արցախի  հարցի լուծումը՝ ազգերի ինքնորոշման իրավունքի սկզբունքի հիման վրա ԵԱՀԿ Մինսկի  խմբի շրջանակներում՝ ձգտելով Արցախի կարգավիճակի հստակեցմանը, անվտանգության  ապահովման, սոցիալ-տնտեսական զարգացման և տարածաշրջանային ինտեգրման  մեխանիզմների մշամանը: 
  • Հայ-թուրքական և հայ-ադրբեջանական հարաբերություններում խնդիրները պետք է  լուծվեն` ելնելով պատմական փաստերից, արդի իրողություններից, միջազգային  իրավունքի նորմերից և սկզբունքներից: 
  • Աշխատանքներ պետք է իրականացվեն նաև Արևմուտքի հետ՝  Հայաստան Հանրապետության արտաքին անվտանգության ապահովման  այլընտրանքային ուղիների ձևավորման համար, մասնավորապես պետք է նպաստել բոլոր  բնագավառներում Եվրամիության երկրների հետ փոխշահավետ հարաբերությունների  զարգացմանը, առանձնակի ուշադրություն դարձնել ՀՀ և Ֆրանսիա  հարաբերություններին, ընդլայնել և խորացնել համագործակցությունը ԱՄՆ-ի և ԵՄ-ի  անվտանգությունն ապահովող հիմնական կառույցի` ՆԱՏՕ-ի հետ: 
  • Թե ռազմական ոլորտում, թե ներդրումների ներգրավման, թե նոր  տեխնոլոգիաների կիրառման համատեքստում ԱՄՆ-ը կարող է լինել կարևոր գործընկեր: Ելնելով Արցախյան հակամարտությունում ստեղծված իրավիճակից՝ պետք է հստակեցնել  ռազմավարական գործընկերային փոխգործակցությունը Ռուսաստանի Դաշնության հետ  քաղաքական, ռազմական, տնտեսական, մշակութային, գիտական, մարդասիրական  ոլորտներում: 
  • Շարունակել «Իրան-Հայաստան» գազատարի և հաղորդակցության այլ ուղիների  կառուցումը (մասնավորապես` հեռանկարում ձեռնարկել «Իրան-Հայաստան» երկաթուղու  կառուցումը): Պետք է սկսվեն բանակցություններ Հայաստանով դեպի Վրաստան  իրանական գազի տարանցման շուրջ: 
  • Որպես արտահանման շուկա՝  առաջնայնությունը տալիս  միլիարդ բնակչությամբ, ավելի բարձրորակ, բարձր  գնողունակությամբ ԵՄ շուկային:
Արտաքին հարաբերություններ
ՄԻՀԱԿ-Միասնական Հայրենիք Կուսակցություն logo
ՄԻՀԱԿ-Միասնական Հայրենիք Կուսակցություն
  • Հայաստանի Հանրապետության արտաքին հարաբերությունները պետք է կառուցվեն հիմքում ունենալով երկու հիմնական ելակետ՝ պետական շահ և միջազգային գործող իրավունք։ Հայաստանը պետք է հստակեցնի իր իրավունքների և պարտականությունների տիրույթը, որի շրջանակներում պետք է դիտարկվեն և լուծվեն հնարավոր բոլոր հարցերը։ Կուսակցության գործունեության արտաքին քաղաքականությունը ուղղված է աշխարհասփյուռ հայերի համախմբման, նրանց անվտանգության ապահովման, Հայաստան-Սփյուռք կապի ամրապնդման,  սփյուռքում բնակվող հայ մարդու, հայ ընտանիքի հայաստանակենտրոն գործունեության ապահովմանն եւ ամրապնդմանը։
  • Արցախի հարցը չենք դիտարկում որպես նախկին Ադրբեջանի Խորհրդային Հանրապետության տարածքում տեղի ունեցող ներպետական հակամարտություն։ Գտնում ենք, որ Արցախի շուրջ հակամարտության հիմքում ընկած է ազգային ինքնորոշման իրավունքը՝ որի խոսուն վկաներն են Արցախն հայերով բնակեցված լինելու բազմադարյա իրողություններն եւ հայկական մշակույթային կոթողները եւ հետեւաբար նախկին Խորհրդային Միության տարածքում պետությունների ճանաչման Եվրոպական խորհրդի 1991թ-ին որդեգրված սկզբունքներից հետ կանգնելու անարդար որոշումները, որոնք Ադրբեջանին Արցախի ժողովրդի դեմ լեգալ ուժ կիրառելու իրավունք են տվել։ Եվ, հետևաբար, արտաքին քաղաքականության մարտահրավեր Ենք դիտարկում Ադրբեջանին այդ իրավունքից զրկելը։ 
  • Որպես Հայաստանի առանձնահատկություն ենք դիտարկում այն հանգամանքը, որ Արցախյան պատերազմից հետո երկիրրը դարձել է տարածաշրջանային անվտանգության արտահանող։ Մյուս առանձնահատկությունը երկրի աշխարհագրական դիրքն է, որը տարբեր հակասական շահեր ունեցող տարածաշրջանում մեծ քաղաքական կշիռ և քաղաքական հարցերում մանևրելու հնարավորություն է տալիս պետությանը։ Հաջորդ առաջանձնահատկությունը պատմականորեն ձևավորված մեծ Սփյուռքն է, որը պետական շահի առաջխաղացման գործում կարող է էական ազդեցություն ունենալ։ 
  • Գտնում ենք, որ պետք է վերանայել Հայաստանի Հանրապետության և Ռուսաստանի Դաշնության միջև կնքված պայմանագրերը՝ ի շահ Հայաստանի Հանրապետության և Ռուսաստանի Դաշնության։ Սա առաջին հերթին վերաբերում է սահմանապահ զորքերի ծառայության ռեժիմին և կարգավիճակին։ Նույնը կարելի է ասել ռուսական 102-րդ ռազմաբազայի գործունեության ռեժիմի և կարգավիճակի մասին։ 
  • հարևաններին չենք կարող փոխել, և բարիդրացիական հարաբերություններն այլընտրանք չունեն։ Այսպիսի քաղաքականությունը պետք է ելնի այն տրամաբանությունից, որ յուրաքանչյուր սերունդ մյուսներին պետք է փոխանցի ավելի ապահով ֆիզիկական տարածք։ 
Հանրապետություն կուսակցություն logo
Հանրապետություն կուսակցություն
  • ՀՀ առաջնայնությունը համարում ենք Արցախի  հարցի լուծումը՝ ազգերի ինքնորոշման իրավունքի սկզբունքի հիման վրա ԵԱՀԿ Մինսկի  խմբի շրջանակներում՝ ձգտելով Արցախի կարգավիճակի հստակեցմանը, անվտանգության  ապահովման, սոցիալ-տնտեսական զարգացման և տարածաշրջանային ինտեգրման  մեխանիզմների մշամանը: 
  • Հայ-թուրքական և հայ-ադրբեջանական հարաբերություններում խնդիրները պետք է  լուծվեն` ելնելով պատմական փաստերից, արդի իրողություններից, միջազգային  իրավունքի նորմերից և սկզբունքներից: 
  • Աշխատանքներ պետք է իրականացվեն նաև Արևմուտքի հետ՝  Հայաստան Հանրապետության արտաքին անվտանգության ապահովման  այլընտրանքային ուղիների ձևավորման համար, մասնավորապես պետք է նպաստել բոլոր  բնագավառներում Եվրամիության երկրների հետ փոխշահավետ հարաբերությունների  զարգացմանը, առանձնակի ուշադրություն դարձնել ՀՀ և Ֆրանսիա  հարաբերություններին, ընդլայնել և խորացնել համագործակցությունը ԱՄՆ-ի և ԵՄ-ի  անվտանգությունն ապահովող հիմնական կառույցի` ՆԱՏՕ-ի հետ: 
  • Թե ռազմական ոլորտում, թե ներդրումների ներգրավման, թե նոր  տեխնոլոգիաների կիրառման համատեքստում ԱՄՆ-ը կարող է լինել կարևոր գործընկեր: Ելնելով Արցախյան հակամարտությունում ստեղծված իրավիճակից՝ պետք է հստակեցնել  ռազմավարական գործընկերային փոխգործակցությունը Ռուսաստանի Դաշնության հետ  քաղաքական, ռազմական, տնտեսական, մշակութային, գիտական, մարդասիրական  ոլորտներում: 
  • Շարունակել «Իրան-Հայաստան» գազատարի և հաղորդակցության այլ ուղիների  կառուցումը (մասնավորապես` հեռանկարում ձեռնարկել «Իրան-Հայաստան» երկաթուղու  կառուցումը): Պետք է սկսվեն բանակցություններ Հայաստանով դեպի Վրաստան  իրանական գազի տարանցման շուրջ: 
  • Որպես արտահանման շուկա՝  առաջնայնությունը տալիս  միլիարդ բնակչությամբ, ավելի բարձրորակ, բարձր  գնողունակությամբ ԵՄ շուկային: